dimarts, 25 de novembre de 2008

El Vidal. Els Graners. Santa Fe. (BTT)



Trencant una mica la tónica d'aquest blog (i la tónica de les meves sortides), avui publico una ruta en bicicleta.
La ruta és pels voltants d'Arbúcies. Puja per pistes forestals passant pel càmping El Vidal i la casa El Graners, fins a arribar a prop de Sant Marçal. Després per carretera fins a Santa Fe, i baixar per la vall del Vimeners fins als Corrals de Perarnau, on per un camí es torna a passar al vessant arbucienc. Finalment, per pista es torna a Arbúcies.
La sortida la vam fer amb els companys de la UEC de Gràcia. Quan tingui les fotos que van fer procuraré afegir-les aquí.

dijous, 13 de novembre de 2008

Barcelona - 20



Ruta pel front marítim de Barcelona, amb possibilitat de córrer una estona per la platja.
Avui tocava de nou sessió fàcil, però he aprofitat per anar a córrer per la platja. Des del Pla de Palau he baixat pel Pg. Joan de Borbó i per la platja (excepte el tram del port Olímpic) fins al Poblenou. He acabat pujant per la Rbla. del Poblenou fins a la Diagonal.
Quan pensava aquesta ruta tenia en ment fer un recorregut d'uns 5 km. (que és aproximadament la distància que havia de córrer avui), fent la máxima distància possible per la platja, i sense haver de fer un recorregut d'anada i tornada.
Altres variants seguint aquestes premises poden ser seguir per la platja fins al Fórum. Així probablement es pugui fer gairebé la totalitat dels 5 km per platja. Queda pendet probar això un altre dia.
La ruta és bastant contínua, gairebé sense semàfors. A més, a la platja quedés bastant aïllat del trànsit de la ciutat. Potser l'únic punt negatiu és a la Rbla. del Poblenou, on hi sól haver molta gent i es fa més incòmode córrer.
És una llàstima que no portés la càmera de fotos, perquè he pogut veure la sortida de la Lluna a l'horitzó, per sobre el mar. I malgrat que els meus gustos tiren molt més cap a les pedres, és una de les millors escenes que he contemplat des de Barcelona.

Valoració de la ruta:

  • Continuïtat: 2
  • Carrers: 2
  • Trànstit: 1

dimarts, 11 de novembre de 2008

Barcelona - 19



Ruta per carrers de Barcelona. El recorregut és: Aragó - Meridiana - Glòries - Meridiana - Pujades - Lluís Companys - Arc del Triomf - Sant Joan - Diagonal - Aragó.

És una ruta planera, i en general bastant contínua, amb la majoria de semàfors acumulats en poc punts (p.e. en passar per Glòries, o en creuar el carrer Marina quan ja baixem per la Meridiana). Tota la ruta és per asfalt, i majoritariament per passejos (o carrers amb vorera molt ample. No és una bona ruta si us molesta el trànsit, doncs tots el carrers del recorregut són molt transitats.

Amb aquesta ruta he començat el Programa per la Marató. La sessió d'avui era només de rodatge. Encara arrossego algunes molesties de l'esguinç que em vaig fer fa 3 setmanes, així que he procurat anar molt tranquil·lament.

Valoració de la ruta:
  • Continuïtat: 3
  • Carrers: 2
  • Trànsit: 3

Començant....

Aquest estiu he estat bastant actiu corrent. L'estada a Madrid ha estat profitosa, amb sortides interessants per la Sierra de Guadarrama i moltes sortides urbanes per Madrid, especialment pel nord de Madrid, on vivia.

Desgraciadament, la tornada a les classes i un desafortunat esguinç al turmell m'han fet perdre al ritme.

Però ja és hora de que torni a posar-me les piles. Així que m'he subscrit a un dels plans d'entrenament que ofereix la web MapMyRun.com. És el pla bàsic per a la Marató. Comença molt suau, amb uns 25km la setmana, i augmenta progressivament fins a una càrrega de 55km la setmana. El pla dura 4 mesos.

El pla bàsicament té 5 tipus de sessions. Sessions fàcils, bàsicament de rodatge per anar posant quilòmetres a les cames. Personalment aquests dies faig rutes tranquilament. Sessions de qualitat, on principalment es treballa mantenir un ritme més alt (ritme de carrera, malgrat que jo no vagi a curses). Sessions de força, buscant rutes amb molt desnivell (o a falta de terreny adequat, corre amb sobrepes). Sessions llargues, amb rutes de més de 10km fins arribar als 42km. I finalment sessions de recuperació, que sempre el dia següent de les sessions llargues.

Cada setmana hi ha una sessió de cada, excepte les primeres setmanes en que no hi ha sessions de força.

Com que sóc més un corredor Trail que d'asfalt, intentaré adaptar el pla al meu perfil. Les sessions entre setmana seràn majoritariament urbanes (perquè no disposo de temps per anar a enlloc). Les sessions llargues procuraré fer-les sempre com a mínim en Mitja Muntanya. I procuraré treballar molt bé les sessions de força.

A les sortides corresponents a aquest pla els hi posaré l'etiqueta Programa Marató.

Sigueu feliços!

Per cert, els plans de MapMyRun són de pagament, però si us interessa la web MyAsics ofereix plans d'entrenament gratuïts.

Filosofia 2

A partir d'avui hi haurà un petit canvi en la Filosofia de onelspeusemportin.

Fins ara he prescindit de fer valoracions personals de les rutes, però després de reflexionar-hi molt crec que pot ser interessant.

Així que procuraré extendre'm una mica més en les ressenyes de les rutes, i explicaré per exemple les rutes que faig seguint algun pla d'entrenament, etc.

Sigueu feliços!